»

Wednesday, February 22, 2012

Kucing mangsa langgar lari...):



Pagiku yang cerah dan ceria telah di selubungi rasa sayu melihat tragedi yang berlaku didepan mata. Sekor kucing jantan yang meratapi temannya yang baru dilanggar oleh manusia yang tidak bertanggungjawab dan membiarkan sahaja bangkai kucing tersebut terdampar di tengah jalan, tanpa kisah, tanpa indah dan tanpa rasa berdosa...

Aku memerhatikan dengan rasa sayu dan sebak melihat sekor kucing jantan yang masih setia dengan harapan agar ada keajaib berlaku.. namun harapannya makin nipis bila melihat kucing betina tidak bergerak dan masih terlantar kaku...

Aku cuba menghampiri kedua-dua kucing tersebut lantas kucing jantan berlalu...mungkin aku telah mengganggu situasi yang memilukan. Aku tidak dapat berkata-kata kerna aku tidak tahu bahasa kucing cuma yang mengganggu benakku..aku tidak sampai hati meninggalkan kedua-dua kucing tersebut dalam keadaan kebinggungan dan tanpa penyelesaian.

Lantas aku mengambil keputusan mengangkat bangkai kucing tadi dan memasukkan dalam woven beg yang ada di belakang keretaku dan aku meminta pertolongan seorang lelaki untuk mencangkul tanah untuk menanam bangkai kucing malang itu. Di kawasan perumahanku ini lah kucing malang tadi ku semadikan.

0 comments: